Saturday, August 23, 2008

Khairy Cabar Anwar


Gagal tepati janji 16 September, Anwar perlu berundur - Khairy
PERMATANG PAUH: Naib Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin mempertaruhkan jawatannya itu jika Datuk Seri Anwar Ibrahim berjaya membentuk kerajaan persekutuan yang baru sebagaimana dijanjikan 16 September ini.
Sebaliknya, kata Khairy, jika Anwar gagal untuk mengotakan apa yang telah diperkatakan sejak tiga bulan yang lalu, beliau perlu melepaskan jawatan sebagai Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan juga sebagai Ketua Umum Pakatan Rakyat.
“Saya akan meletakkan jawatan, saya pertaruh jawatan sebagai Naib Ketua Pemuda.
“Saya akan meletakkan jawatan pada 16 September…. tapi balasannya, kalau dia (Anwar) tidak bentuk kerajaan, dia perlu letak jawatan,” kata beliau ketika berucap di Bilik Gerakan Pemuda Umno dan Barisan Nasional di Permatang Pasir dekat sini malam tadi.- mstar online.


Sebagai seorang graduan dari sebuah universiti tersohor di dunia ternyatalah bahawa Khairy bukanlah seorang yang bijak. Siapakah Khairy sehingga sanggup mencabar DSAI untuk mempertaruhkan jawatannya sebagai penasihat PKR jika gagal membentuk kerajaan pada 16hb Sept. nanti. Lebih memalukan beliau telah mempertaruhkan jawatan Naib Pemuda UMNO dengan jawatan yang disandang oleh DSAI. Tidakkah beliau terfikir bezanya antara kedua-dua jawatan ini. Tidak malukah beliau tentang perbezaan kedudukannya berbanding DSAI dalam persada politik tanahair. Cabaran ini boleh diibaratkan sebagai seorang yang bertaruh Datsun 120Y dengan Mercedes. Hanya orang bodoh sepetnya sahaja yang akan menyahut cabaran ini.

No comments: